Alla inlägg under juni 2009

Av evelina svantesson - 28 juni 2009 19:19

Ja i torsdags var vi och tittade på Danne stråhed och det är alltid lika trevligt :-) Vi hade tur med vädret, det tråkiga var att gela och Felicia följde inte med utan de åkte till Thim i stället men de hade säkert lika trevligt där :-)

I dag har vi varit på Lindängsbadet och vi har badat allihopa, barnen blev bruna och fina och vi vuxna blev röda & brända ajajajaja

I dag har jag sätt för första gången Cherokee leka med lilla Zunny och det gjorde mig väldigt glad så nu är den lilla krabaten accepterad.

Har planerat att bada Cherokee i dag men vi får se hur det blir det finna många viljor här hemma vad som ska göras med de sista timmarna på kvällen.


I morgon ska jag arbeta sista dagen sen är jag ledig i 3 hela dagar wihooo

då ska jag & Gela och alla barn till min faster som bor i Beddingestrand, Gela ska klippa sig (mohawk) och medans hon blir klippt så ska jag och barnen bada i poolen yeah..... hoppas på fint väder :-)

men om jag känner mig själv rätt så går jag väll ner till havet, tar ca 3 min eller ngt.

det ska i a f bli väldigt kul att få träffa min faster och kusiner :-)


hoppas ni har klarat er i från sol brännan


kram


Av evelina svantesson - 27 juni 2009 11:38

Vilken vecka ..... fullt upp kan man säga, jag har inte haft en ledig dag.

Lite tråkigt när Gela är här med lilla Felicia.

Som sagt denna vecka har varit händelserik....

Kan berätta först att alt går bra med lilla Zunny han är en riktig liten buse, Cherokee tycker inte om han alls han tycker vad är det för liten jobbig sak??

Zunny löper amok på alla skor Nej nej nej  Fy Zunny men han har fattat vinken med att kissa på tidning så rumsren kommer han nog att bli en vacker dag :-)

Problem i flocken hm....

Ja Gelas lilla naken vovve och hennes Shih-tzu pjke har bestämt sig för att inte tycka om varandra längre! för bara ca 15 min så var de igång i gen och nu går det knappt att bryta suck..... Gela höll i Japp och jag i Aramis jag släppte aramis sprang in i köket och hämta en stor skål med iskallt vatten och hällde över dom och inte förens då släppte Japp....

Har varit lite slapp denna vecka med bloggen har bara satt in bilder men dom säger ju att bilder säger mer än 1000 ord eller?

Nu är alla barn och vuxna friska från magsjuka och dyll ja borträknat från massor av nysningar och snoriga näsor....


Ska i dag börja kl 15 och jobba till i morgonbitti kvart i 8, de andra ska till sagolekplatsen i stan och sedan ska dom ut till store bror i Åkarp för att grilla eller ngt lite små fuskigt!



ni får ha det bra kram kram

Av evelina svantesson - 20 juni 2009 19:49

Hejsan


I torsdags åkte jag upp till småland var väll framme med barn & Gela vid halv 10 på kvällen, jag o barnen åkte hem till Stina där huset var tomt.

Men jag börja plocka lite satte på kaffe och prata med alla hundar och barn.

 Stina och resten av hennes familj kom vid halv 11, vi pratade och skrattade, sen var det dax att sova.


Midsommarafton


Vi skulle befinna oss vid Agunnaryd kl 14 för att fira midsommar med massor av okända människor hahaha


En familj som bjuder över okända människor för att ta del av deras tradition, alla är såklartr inte främmande utan även bekanta o nära o kära får givetvis komma :-)

Vi kommer dit då börjar männen med att klippa till midsommarstången som man fixar och reser på plats.....

Vi flickor skickas ut på fälten och plockar alla dess konstiga blommor man kan hitta, för atts edan göra midsommar kransar.

Efter allt fix så samlar man i hop sig och dansar runt stången, Max var lite svårflörtad, Maya släppte mig inte hon höll i mig så hårt.

Vid detta laget var man hungrig, ja nu var det dax att äta mmmm midsommarmat.

Varje år arangerar de lekar både till barn och vuxna, delas in i 4 lag barn som vuxna blandas i hop till en trevlig mix.

Under tiden vi sysslar med alla lekar, dyker en röd volvo upp med fullproppat med folk samt en husvagn, SPELEMÄNNEN hör man

ur volvon kom säkert 8 personer ur med gitarrer och dragspel och börjar sjunga och dansa verkligen underhållande :-) det var lite häftigt

Max han hade så kul och det var det som var viktigt.


I dag gick jag o Stina upp tidigt och åkte och hämta Gela för att sedan åka till stallet och rida JIPPI, men det var nog första gången jag inte våga galoppa, man blir mer försiktig, jo några galopp steg blev det i smyg bakom dom andra hehe bäst att gå sist :-)

men det var riktigt mysigt så nu har jag åter i gen konstaterat att jag är lite otränad..... opps!


I dag fick jag även bilder från Leslie-ann på Zunny, och självklart sätter jag in dom här.

Tyvärr får det väntas med bilder från midsommar eftersom vi måste vänta tills vi kommer hem, saknas sladdar o grejor.


Kram på er alla hoppas allt är bra

Av evelina svantesson - 16 juni 2009 14:10

Vi har lyxen att ha Gela nere på besök i Malmöstad, ja självklart Felicia & Björn oxå!


Skrev för ett taga sen att Maya var magsjuk och nu har det spridit sig till de flesta nära & kära vilket är fruktansvärt tråkigt :-( men inget man kan styra över dessa mag bakterier är väldigt aggressiva, och slår ut olika på alla!

Jag & Gela har klarat oss än så länge, jag var ändå den som var mest med Maya när hennes mag sjuka kom, men jag har haft tur.

Sedan har vi lilla Felicia som är 6 mån som har haft diaree`er i ca 1 veckas tid, synd om stackaren.


Ja då var det dax för mig att arbeta i morgon, tänkte prova i kväll att köpa min bussbiljett på nätet, väldigt simpelt så får man ett sms på mobilen, tar med den och leg och visar på tåget.


Midsommar på fredag, då ska vi upp till Småland och fira, en riktig midsommar för barnen.

När jag var liten firade vi midsommar i beddingestrand och det var så mysigt

och jag vill gärna att mina barn ska få uppleva samma trevligheter som jag :-)

Maya ska få en blommkrans, det var länge sedan jag gjorde det hoppas bara inte jag har glömt hur man gör!?

Max ska oxå få en, kanske med blå blommor.


Vi får se men lättast är väll om vi hade åkt upp redan på torsdag, men ja vi får se, jag arbetar till 15:15, kanske blir lite stressígt men det blir nog mer stressigt på fredag, tyckte Stina babbla om att det skulle börja kl 13:00.

 (hoppas på regnfritt väder)


21/6 ska jag och stina åka upp till Ziams och hämta våra super söta valpar Zunny & Zia  (vilken fantasi, namnen då) hehe

och det ska bli kul, tiden har gått fort.


Måste passa på att Gratta Madde & Tommy äntligen fått gensvar ang en Cavalier tik, de har väntat länge men nu så äntligen :-)

det ska bli väldigt kul :-)


Vi var på hund fältet i går med alla hundar, 4 st..... det gick jätte bra, ja Cherokee är ju van, men lilla Diva gjorde debut och det sluta med att hon blev lite jagad.... men allt sluta gott :-)


Sätter in en bild som jag gjort, när jag visar Japp.


kram på  er




Av evelina svantesson - 13 juni 2009 16:40

I dag har vi varit på liten utställning i Ystad, i dag var det Cherokees dag ÄNTLIGEN, i dag blev han BIR , ja jag vet det är en liten utställning men det kan kvitta!

tänk att man blir så glad för så lite :-) :-)

Namie blev Bir valp GRATTIS :-) hon är en liten showhund som jag är övertygad om att det kommer gå bra för i ringarna.

Candy fick en 1:a i dag vilket är tråkigt, men denna uställning tyckte candy var väldigt tråkig.


I dag gjorde jag även debut som Handler, tack Gela för förtroendet :-)

och jaja men sann  Japp blev BIR :-) och det är jag oxå väldigt glad över.......


Gelas lilla Diva även hon blev BIR valp Grattis :-)


I övrigt var det en liten utställning med god fika trevlig stämning men usch vilket hemskt väder, regn regn regn och åter regn ingen fördel för oss med långhårshundar ..... och i ringen var gräset väldigt högt och det var ju lite synd för alla småhundar :-( det blev många skutt och galopp språng hehe.....


så nu ska jag njuta av resten av dagen i ett soligt Malmö :-)

bilder kommer snart.....



KRAM


Av evelina svantesson - 11 juni 2009 10:22

ska ha börjat städa nu i över 1 timme men jag drar mig, det är ju inte det roligaste jag vet!!

Men så känner nog de flesta, det är inte kul att städa men det färdiga resultatet :-)

nu tror säkert alla att det är jätte stökigt men så är inte fallet :-)

I dag börjar jag kl 15 ska jobba natt så jag slutar inte i morgon förrän kvart i 7, då jag ska ta mig hem till Malmö till Gela för att sedan köra in till Trellehulla för att fixa naglar, sen efter det ska vi hem för att fixa med alla hundar bada föna klippa osv och vara uppe till den mörka natten smyger på oss och vi blir stressade för att vi måste sova hehe.....

5,5 mil är det till Ystad här i från, E 65 ska vi köra på kommer väl ta ca 1 timme så vi får köra här i från 8:00 om vi ska vara där till 9:00.

Kan inte förstå att det bara 80 st anmälda , känns som det kommer gå väldigt snabbt hehe

Vädret för ystad på lördag, ser regn fritt ut men ja man vet aldrig!


Kram / Evelina




Ovido - Quiz & Flashcards