Alla inlägg under april 2009

Av evelina svantesson - 29 april 2009 11:11

Så nu har jag spenderat min tid vid datan och ändrat på hemsida, blogg och till sist min gästbok.

jag är nöjd med resultatet :-)

har en röd tråd genom de hela hehe

I går kväll efter barn somnat och efter en del plockande här hemma upptäckte jag att det var stopp i toaletten hm..... jag spola och spola

inget hände??

Sambon kom hem och jag satte honom i arbete direkt :p

I alla fall sitter där en boll ngn stans som min kära sambo inte får bort, vilket innebär att ingen i familjen kan gå på "toa"

Den första som blir misstänkt är ju min lilla dotter......

Jag ringer till hyresvärden och berättar vad som hänt och de lovar att komma så fort som möjligt! ja vi får ju se när det blir??

Här har varit väldigt tyst i dag (telefonen) skumt så jag lyfter på luren för att kolla om den funkar, det gjorde den inte!

Vi har Com hem och allt för ofta är det störningar i telefon, nätet och kabel tv:en men det konstiga nu är att tv fungerar och nätet.

Men vi får väll se när det bestämmer sig för att fungera.


hoppas alla får en super trevlig dag :-)


kram Evelina & Cherokee



Av evelina svantesson - 28 april 2009 18:37

Äntligen lite lugn och ro.....

barnen har varit kämpiga i dag och det har varit väldigt höga ljud nivåer.

I dag har jag arbetet och varit i stort sätt trött hela dagen, vädret?

Kändes tomt i går efter Gela + familj åkt, men jag har min kära svärmor som så gärna pratar i telefon :-)

Vi skickade bilder till varandra och prata om allt möjligt, halv 11 avsluta vi vårt samtal och då var jag trött och gick i stort sätt och la mig, somna omedelbart.

I dag har jag tittat runt på lite olika hemsidor och det är ett rent nöje för mig eftersom jag tycker det är så kul med hemsidor etc.

Funderar själv på att ändra lite på min egen hemsida.

Ska borsta i genom Cherokee lite, lika bra att ta lite varje dag!

I morgon är jag ledig och då ska jag ge mig ut och träna med Cherokee på Gräset :-) med lite hjälp av godis.....

Sätter in denna bild på Cherokee, så mkt han har vuxit och förändrats och även min kunskap har blivit större.


Kram på er Evelina & Cherokee

Av evelina svantesson - 27 april 2009 12:09

Hejsan

i går var vi i Skanör-Falsterbo på utställning, och det var väldigt kul.

Vi var samlade hela familjen.

7 Shih-tzuer var anmälda och det är ju alltid trevligt :-)

Första utställning ute i det fina vädret, skönt att slippa alla kalla ridhus hehe

Cherokee fick inte sitt hp denna gång men det är sådant man får räkna med, men jag ser fram emot nästa för nu vet jag vad jag ska ändra/träna på till nästa gång och det sporrar mig till 1000.

Men jag är sådan och det är en fördel tycker jag :-)

Candy fick sitt HP i går och det är ju alltid välkommet, sedan Bim.

Grattis Stina åter i gen.

och ett stort grattis till Lena och Hugo Bis-2 GRATTIS


kram Evelina & Cherokee






Av evelina svantesson - 25 april 2009 18:28

Så då var jag och barnen hem kommna från konfirmation, lite skönt eftersom det har känts rätt stressigt......

så nu har jag hunnit plocka undan lite, känns skönt att gela varit här eftersom hon har hjälpt mig mkt med Cherokee och barnen och städning och det uppskattar jag verkligen även fast jag kan vara klumpig och säga att här ser för jävligt ut hehe dock inte sagt det direkt efter gela städat utan ett antal timmar efter med barnen i full fart men så är det :-)

Nu ska jag snart fixa med barnen sen ska jag förbereda kyckling i ugnen, ska ju göra kyckling sallad till i morgon som ska med till utställning.


Längtar faktiskt till i morgon känns som det kommer bli en trevlig dag med härliga människor :-)



kram på er alla som orkar läsa :-)   / Evelina & Cherokee


Av evelina svantesson - 25 april 2009 08:04

Hejsan alla.....


En ledig helg vad skönt :-) från arbete i a f.

I dag ska jag på konfirmatinon hos min lillebror Anton.

12:00 börjar det i kyrkan, vi får se hur det går med barnen!?

Efter kyrkan ska vi till pappa och alla samlas och lämnar Antons konfirmations presenter sedan ska  vi äta smörgs tårta och lite senare på kvällen ska vi grilla och det är alltid lika trevligt :-)

Men i dag kan jag inte stanna sådär jätte länge eftersom i morgon är det hund utställning och jag måste hem och bada Cherokee.


Stina kommer förbi senare i dag för hon ska bada Candy (tror jag)


I kväll ska jag även förbereda Kycklingsallad till i morgon, så vi har ngt att äta lite picknik samtidigt mysigt :-)


(Stina glöm inte termos)


Nä nu ska vi äta frukost och sedan göra oss i ordning och även hemmet ska göras i ordning.



kram Evelina & Cherokee



Av evelina svantesson - 23 april 2009 12:16

Hejsan har ju jobbat natt och hade smått bråttom hem i morse eftersom min sambos kompis passade barnen till jag skulle komma hem!

stress stress full fart på motorväg (110) blir bilkö eftersom de håller på med ngt vägarbete från & till Trelleborg....... ca en 15 min fick jag stå stilla!

rullar in i Malmö och ringer till kompis Matti och talar om att jag är på väg är hemma om ca 3 min

- Evelina jag är på Jobb....

Va säger jag är mackan hemma då?

- Nä

-vadå Nä säger jag!!??

Då är Angeliqa & Björn hemma hos oss de besluta sig att åka en dag tidigare JIPPI

Det var en kul överraskning :-)

I kväll ska vi grilla med sasse & Fredde och deras barn Trevligt.

I morgon är det jobb jobb jobb.....


Kram Evelina & Cherokee


Av evelina svantesson - 22 april 2009 13:02

Efter en trevlig helg i lilla Rýssby hos nära & kära, har jag nu hunnit med rätt mkt :-)

Jag har jobbat, byggt naglar, städat, handlat, barnen, mannen & lilla Cherokee t o m mannens vänner!!!!


I morgon kommer Angeliqa & Björn och Felicia och alla deras vovvar det ska bli så kul :-)

på ngt sätt är det annorlunda när de kommer till oss än när vi kommer till Ryssby inget negativt utan vi har alltid lika roligt även om vi hittar på ngt eller inte :-)

När vi kommer till Ryssby brukar vi sova hos Angeliqas mamma "Stina" eftersom lilla Patricia bor där och Max vill ju gärna var där Patricia är, man vet ju aldrig han kanske missar ngt......

sen vet jag ju själv av egen erfarenhet att när man har en liten bebba så är det rätt skönt att ha det lugnt hemma hehe

Snart ska jag till arbetet i gen!! börjar 15 i dag och slutar i morgonbitti kvart i 7...... första kvällen på 3 veckor så man kan ju inte klaga.

Har gjort en banner till Angeliqa som jag blev väldigt nöjd med :-)  vill ni titta på hennes hemsida så tryck på "se här"

    

                se här

Kram på er Evelina & Cherokee




Av evelina svantesson - 20 april 2009 11:17

Nu har inte jag skrivit på länge men nu är jag i gång!!


I fredags körde vi till småland till Stina, jag o Max o Maya och lilla Cherokee så klart.

Allt gick bra på resan var väl lite smått tröt efter körning men ja så är det.

Barnen blev glada och har lekt jätte bra hela helgen.

I lördags begav jag & Stina & Angeliqa med Namie,Candy, & Cassandra till träff i Bräckne-hoby, och det var en super trevlig dag med god fika o mat och framför allt trevligt sällskap :-)

Vi lärde oss mkt, de visa hur man klipper tassar så nu finns det inga ? om det, och vi fick även små tips :-)

Vi var väl hemma i gen vid halv 8 på kvällen då vi var lagom trötta.

Björn Angeliqas "Gubbe" hade passat Max o Maya ( Tack ) vilket var till en stor hjälp och allt hade gott jätte bra.

När vi kom hem skulle det badas hundar, Stina börja med Candy vid 23-tiden, Stina hade fått all system shampoo & balsam av Lillvi, så det skulle ju självklart provas, Stina ut först.

-Evelina detta shampoot löddrar inte, vad konstigt, säger Stina.

Jag ställer mig för att passa Candy medans Stina yrar runt, då jag upptäcker att Stina har ÖST ner en hel flaska BALSAM i Candy!!

kanske inte så konstigt att det inte löddrar!!

Stina kände sig lite smått dum haha

men börja om från början i rätt ordning.

Candy blev helt underbar i pälsen vilket kanon shampoo.

Cherokee blev lika fin.

Söndag utställnings dax.....


Vi kom i väg vid 10 tiden och var i Moheda vid halv 11, ringarna började 10 stod det i PM:et.

Men när vi kom in i ridhuset fått upp alla saker så säger dom NR 100 oj Cherokee hade nr 102 OJ ....... PANIK.

Vi hann eftersom vi hade tur att det blev paus!

Men trots denna stress så gick det jätte bra :-)


FÖRSTA gången det går bra för hundarna samtidigt vilken avslutning, kändes så bra att de båda fick sina HP som de verkligen förtjänar , tycker jag.

Bir & Bim ja det är verkligen kul :-)

Max & Patricia var med och de var så duktiga och det kändes så bra för mig att Max var med för han brukar annars få stanna hemma.


Cherokee:

Cherokee han är helt otrolig denna hund har aldrig stretat i mot i ringen aldrig vägrat, utan bara hängt på.

Cherokee har inte visat upp sig i ringarna utan min matte går där så jag följer med i stort sätt.

Men de senaste 2 utställningarna har denna kille börjat visa upp sig, och det ordentligt!

och då kan inte jag hjälpa att jag blir lite tår-ögd.

Han är bara ja helt underbar för mig.

 Nu är det Skanör & Lomma kvar inoff,för Cherokee.

Sen ska vi kämpa på de stora och se hur det går.


Kram på er alla Evelina & Cherokee

Ovido - Quiz & Flashcards