Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Smålands besök

Av evelina svantesson - 16 juni 2009 14:10

Vi har lyxen att ha Gela nere på besök i Malmöstad, ja självklart Felicia & Björn oxå!


Skrev för ett taga sen att Maya var magsjuk och nu har det spridit sig till de flesta nära & kära vilket är fruktansvärt tråkigt :-( men inget man kan styra över dessa mag bakterier är väldigt aggressiva, och slår ut olika på alla!

Jag & Gela har klarat oss än så länge, jag var ändå den som var mest med Maya när hennes mag sjuka kom, men jag har haft tur.

Sedan har vi lilla Felicia som är 6 mån som har haft diaree`er i ca 1 veckas tid, synd om stackaren.


Ja då var det dax för mig att arbeta i morgon, tänkte prova i kväll att köpa min bussbiljett på nätet, väldigt simpelt så får man ett sms på mobilen, tar med den och leg och visar på tåget.


Midsommar på fredag, då ska vi upp till Småland och fira, en riktig midsommar för barnen.

När jag var liten firade vi midsommar i beddingestrand och det var så mysigt

och jag vill gärna att mina barn ska få uppleva samma trevligheter som jag :-)

Maya ska få en blommkrans, det var länge sedan jag gjorde det hoppas bara inte jag har glömt hur man gör!?

Max ska oxå få en, kanske med blå blommor.


Vi får se men lättast är väll om vi hade åkt upp redan på torsdag, men ja vi får se, jag arbetar till 15:15, kanske blir lite stressígt men det blir nog mer stressigt på fredag, tyckte Stina babbla om att det skulle börja kl 13:00.

 (hoppas på regnfritt väder)


21/6 ska jag och stina åka upp till Ziams och hämta våra super söta valpar Zunny & Zia  (vilken fantasi, namnen då) hehe

och det ska bli kul, tiden har gått fort.


Måste passa på att Gratta Madde & Tommy äntligen fått gensvar ang en Cavalier tik, de har väntat länge men nu så äntligen :-)

det ska bli väldigt kul :-)


Vi var på hund fältet i går med alla hundar, 4 st..... det gick jätte bra, ja Cherokee är ju van, men lilla Diva gjorde debut och det sluta med att hon blev lite jagad.... men allt sluta gott :-)


Sätter in en bild som jag gjort, när jag visar Japp.


kram på  er




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelina svantesson - 27 augusti 2009 13:11

Hejsan alla glada..... nu har vi varit på en underbar semester med nära och kära..... Max och Maya älskade det, skara var väll det som de uppskattade mest :-) som alltid på sommrarna så är det väldigt hektiskt och det är svårta tt hinna med alla som ...

Av evelina svantesson - 26 juli 2009 12:09

Ja ni allihopa det är alltid lätt att gnälla på andra att de inte sköter sin blogg och skriver flitigt! men se här det är evigheter sedan jag sj skrev...... oops! Nu har det hänt så mkt så jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag har arbetat hela...

Av evelina svantesson - 14 juli 2009 09:34

I dag fyller Max 5 år, tiden har gott väldigt fort men så brukar man tycka :-) Vi ska ha ett litet kalas ute i det fria hahah med filtar och ballonger, och med god mat. Meny: Al`a Max special...... Max ska få en cykel av oss, frågar man honom så ska ...

Av evelina svantesson - 5 juli 2009 12:19

Internet och tv fungerar men inte våran hemtelegon varför? jo i fredags när jag kom hem hade jag fått ett brev från com hem, en obetald räkning i Januari hm...... Januari och varför skulle de vänta ett halvår innan de stänger av telefonen och varför ...

Av evelina svantesson - 4 juli 2009 16:55

Vilka härliga dagar med sol & bad, ungarna bara älskar det :-) har varit och badat sen 10 i morse. Max han är så brun det är så vackert, han har fått färg fast jag springer och smörjer och smörjer och likadant på Maya. Nu ska vi grilla det bara hör t...

Ovido - Quiz & Flashcards