Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Vilken Midsommar

Av evelina svantesson - 20 juni 2009 19:49

Hejsan


I torsdags åkte jag upp till småland var väll framme med barn & Gela vid halv 10 på kvällen, jag o barnen åkte hem till Stina där huset var tomt.

Men jag börja plocka lite satte på kaffe och prata med alla hundar och barn.

 Stina och resten av hennes familj kom vid halv 11, vi pratade och skrattade, sen var det dax att sova.


Midsommarafton


Vi skulle befinna oss vid Agunnaryd kl 14 för att fira midsommar med massor av okända människor hahaha


En familj som bjuder över okända människor för att ta del av deras tradition, alla är såklartr inte främmande utan även bekanta o nära o kära får givetvis komma :-)

Vi kommer dit då börjar männen med att klippa till midsommarstången som man fixar och reser på plats.....

Vi flickor skickas ut på fälten och plockar alla dess konstiga blommor man kan hitta, för atts edan göra midsommar kransar.

Efter allt fix så samlar man i hop sig och dansar runt stången, Max var lite svårflörtad, Maya släppte mig inte hon höll i mig så hårt.

Vid detta laget var man hungrig, ja nu var det dax att äta mmmm midsommarmat.

Varje år arangerar de lekar både till barn och vuxna, delas in i 4 lag barn som vuxna blandas i hop till en trevlig mix.

Under tiden vi sysslar med alla lekar, dyker en röd volvo upp med fullproppat med folk samt en husvagn, SPELEMÄNNEN hör man

ur volvon kom säkert 8 personer ur med gitarrer och dragspel och börjar sjunga och dansa verkligen underhållande :-) det var lite häftigt

Max han hade så kul och det var det som var viktigt.


I dag gick jag o Stina upp tidigt och åkte och hämta Gela för att sedan åka till stallet och rida JIPPI, men det var nog första gången jag inte våga galoppa, man blir mer försiktig, jo några galopp steg blev det i smyg bakom dom andra hehe bäst att gå sist :-)

men det var riktigt mysigt så nu har jag åter i gen konstaterat att jag är lite otränad..... opps!


I dag fick jag även bilder från Leslie-ann på Zunny, och självklart sätter jag in dom här.

Tyvärr får det väntas med bilder från midsommar eftersom vi måste vänta tills vi kommer hem, saknas sladdar o grejor.


Kram på er alla hoppas allt är bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelina svantesson - 27 augusti 2009 13:11

Hejsan alla glada..... nu har vi varit på en underbar semester med nära och kära..... Max och Maya älskade det, skara var väll det som de uppskattade mest :-) som alltid på sommrarna så är det väldigt hektiskt och det är svårta tt hinna med alla som ...

Av evelina svantesson - 26 juli 2009 12:09

Ja ni allihopa det är alltid lätt att gnälla på andra att de inte sköter sin blogg och skriver flitigt! men se här det är evigheter sedan jag sj skrev...... oops! Nu har det hänt så mkt så jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag har arbetat hela...

Av evelina svantesson - 14 juli 2009 09:34

I dag fyller Max 5 år, tiden har gott väldigt fort men så brukar man tycka :-) Vi ska ha ett litet kalas ute i det fria hahah med filtar och ballonger, och med god mat. Meny: Al`a Max special...... Max ska få en cykel av oss, frågar man honom så ska ...

Av evelina svantesson - 5 juli 2009 12:19

Internet och tv fungerar men inte våran hemtelegon varför? jo i fredags när jag kom hem hade jag fått ett brev från com hem, en obetald räkning i Januari hm...... Januari och varför skulle de vänta ett halvår innan de stänger av telefonen och varför ...

Av evelina svantesson - 4 juli 2009 16:55

Vilka härliga dagar med sol & bad, ungarna bara älskar det :-) har varit och badat sen 10 i morse. Max han är så brun det är så vackert, han har fått färg fast jag springer och smörjer och smörjer och likadant på Maya. Nu ska vi grilla det bara hör t...

Ovido - Quiz & Flashcards