Alla inlägg under maj 2009

Av evelina svantesson - 31 maj 2009 10:40

I dag är det strålande sol, ocj jag väntar på att Max ska komma hem han har varit hos sin farmor nu i 1 vecka, hans farmor bor i Hässleholm.

Jag flytta dit år 2003 med Max pappa och bodde där i 4 år, helt ok men när vi skildes åt så hade jag ingen där uppe så jag besluta mig och flytta ner till Malmö i gen och det ångrar jag inte en sekund :-) skönt att ha nära o kära runt omkring mig.

Träffade min nuvarande sambo Marcus och det har bara rullat på :-)

Vi trivs inte riktigt här vi bor nu eller i Malmöstad, min sambo trivs med sitt arbete men inte mer än så!

Vi har i tankarna på att flytta för vår egen trivsel men fram för allt för barnens.

och flyttar vi nu så är det för att stanna! det ska vara planerat och genomförbart.


just nu har väl tältet precis åkt upp och Stina skriker väl lite charmigt på Patricia och Gela står mest och funderar som vanligt hehe

eller så är dom i full fart och tränar och tofsar...... LYCKA TILL!


Den 13:e är det dax för Ystad och då ska göra debut med Gelas naken hane " Japp " ska nämligen vara handler det ska bli riktigt kul :-)

och jag tror det kommer gå jätte bra.


I dag kl 15 ska jag till mobilia på synundersökning har känt ett tag att jag ser dåligt trots glasögon och då är det dax med nya (dyrt) usch!


en bild på mig och Cherokee i dag som jag gjorde sent i går kväll, bilden har Cattis tagit :-)

Av evelina svantesson - 30 maj 2009 08:26

Denna helg har jag sett fram emot att bara finnas inget planerat utan att bara vara och det är skönt, Maya vakna rätt tidigt i morse tror kl var 5 men hon låg snällt sidan om till mamma beslöt sig för att stiga upp :-)

och då har vi en glad Cherokee som gärna vill berätta att nu vill jag ut.....

så jag traskar ut med honom och Maya sitter i vagnen jätte glada båda två :-)

jag själv ser väl ut som ett vandrande monster men men

och nu har jag börjat plocka lite över allt, hinner inte med nu riktigt när jag arbetar!

Vädret ser inte riktigt 100 ut men jag är positiv och hoppas på det bästa :-)

Sambon arbetar i dag han tyckte han behövde det!?

han slutar vid 2 sen ska vi ut och vandra hade vi tänkt kanske åker vi till sago lekplatsen  där är så mysigt både för vuxna och barn med lite fika självklart.

Har varit en vandrande glädje pinne nu efter helgen men det har lagt sig lite nu, ser självklart fram emot när lilla Zunny ska hämtas men det kan ju inte vara nyttigt att vara glad ständigt hehe

hade en söt topp på mig i går som jag köpte när jag var i Ullared med Stina, och alla tyckte den va så fin de fråga vart jag hade köpt den?

Ullared och alla börja shoa och shimma herregud ( vad har jag gjort hm...)

de är för goa men i a f så slutade med att på onsdag ska dem åka dit och jag blev självklart medbjuden, men fick tyvärr tacka nej! Ullared 2 gånger på en månad är inte bra heheh det är inte första gången de åker dit men nu var det dax och allt skylldes på min fina topp.....

blir det jag som anklagas om de gör av med för mkt pengar!!??


Kram Evelina & Cherokee

Av evelina svantesson - 28 maj 2009 18:56

Stämmer kanske inte men hade jag skrivit trött så hade det varit så gnälligt hehe .....

Men visst är jag lite smått trött men det går an får saker gjort ändå.

Sista arbetsdagen i morgon innan ledighet och det ska bli skönt, umgås med familj och gå ut långa promenader med Cherokee :-)

I helgen ska Stina och Gela till Växjö och ställa valpar samt de vuxna vovvarna ( Candy & Japp)

Jag & Cherokee följer inte med utan vi tar det lugnt denna helg har varit mkt nu sista tiden och vi behöver lite vila ( vi är ändå så duktiga) hahahaha

skämt o sido hoppas ni förstod det!

Men hur som helst önskar jag dom ett stort lycka till och hur de ska klara sig utan mig vet jag inte jag är ändå den som styr upp allt!! men ja vi får se ;-)

Nästa vecka ser ganska tom ut den oxå förutom arbete.

Den 6/6 ska min sambo och barnen åka upp till småland själva jag får stanna hemma med Cherokee eftersom jag ska jobba, sambon har tagit en tidig veka semester men det är han värd för han har jobbat hårt om någon.

Har precis betalt anmälnings avgtiften till Ystad den 13/6.

Stina och jag har bestämt att vi ska även till Västkustvalpen samt Malmö valp, Malmö valp är upp till 12 mån så där kan inte Cherokee eller Candy ställas men på Västkustvalpen kan dom, den är den 23 och Cherokee blir 15 mån den 26 augusti, så det ser vi fram emot även de nya tillskotten Zia & Zunny kommer göra sina debuter där :-)

Var inne på Sst hemsida och kritikerna från jägersbo är inne och det är roligt att läsa tycker jag.

Stina ringde innan och berätta att Gabå`s Dior J´ardore`s resultat från två utställningar är med nu på Smålands Valp topp " Namie" har en 1:a plats med 22 poäng på 2 utställningar :-) inte dåligt.


Hoppas allt är bra med er alla


kram Evelina & Cherokee

Av evelina svantesson - 26 maj 2009 08:50


Hejsan nu har jag inte skrivit på ett tag och ni kan tro att det hänt saker :-)

Jag är uppe i småland kom i fredags med Maya och Cherokee.

I går åkte jag och Stina upp till Göteborgs trakterna mer bestämt till Åse för att titta på alla de söta valparna (13 st)

Vi fick ett varmt välkommnade av 14 vuxna Shih-tzuer härligt!

samt av Leslie-Ann.

Stina har väntat 1 år på sin Ziams tik och nu var det äntligen dax för Stina att få sin efterlängtade tik :-)

För ca 6 veckor sedan bestämde jag mig för att jag väldigt gärna ville ha en hane och det fick jag yeah

Grattis Cherokee på 1 års dagen du fick en " lillebror" detta ska bli så spänande men framför allt roligt :-)

Både jag och Stina är super glada för detta.

Zunny som min nya lilla pojke kommer att heta ( Ziams here comes the sun)

ska vi hämta den 21/6 och nu hoppas jag tiden går fort........


här kommer lite bilder på de små.....


Av evelina svantesson - 20 maj 2009 10:47

Nu är jag trött på detta, kvittar var jag går på detta område så finns det överallt, Honhänge från Björken och det sätter sig som klister i Cherokees päls.......

Fast jag sätter upp hans päls.

Men jag får väll hoppas att vaktmästarna kommer och sopar eller ngt!

Då var det onsdag i dag och man tänker mkt på helgen som varit.

Men nu får blicka framåt, nästa äventyr vi ska på är Ystad en inofficiell utställning, träning och så blir det inte för långt mellan rum till tvååker.

Diva & Japp och lilla Namie har en bit kvar, medans Cherokee & Candy är rätt så färdiga.

Köpte ett nytt utställningskoppel i Hlm och det gjorde faktiskt nytta, Cherokee drog inte ner i marken, har haft ett tunt snöre som säkert har varit lite kämpigt runt halsen på honom, men nu köpte jag ett som var mkt bredare runt hals partiet:-) känns bra!

På shih-tzu specialen handlade jag också lite av Eva-Lena en behållare till alla dessa gummiband och till sist svarta gummiband.

I kväll ska jag in till Trellehulla och äta på A9 med andra assistenter det ska bli trevligt :-) förutom att jag ska ta bussen och den kostar fram o tillbaka 108 kr dyrt!?

kram Evelina & Cherokee





Av evelina svantesson - 17 maj 2009 18:45

Hejsan vilken tokig helg :-)

börjar med Hässleholm INT som var i går (lördag)

Cherokee och jag fick så mkt beröm i går och det är alltid roligt :-)

men i a f Cherokee fick 1KV 2 KK och jag är riktigt nöjd med detta!

Sen var det snabbt i väg eftersom jag börja arbeta kl 15 och hade natten (sovande) sluta kvart i 8 i morse och så var det snabbt i väg till Höör, SSt södra kretsen hade anordnat utställning, många shih-tzuer och trevlig stämning :-) kan inte bli bättre.

Cherokee fick 1KV 3 KK och även detta resultat är vi nöjda med.

Sedan satt jag bara och njöt av resten alla dessa fina vovvar.

Grattis Cattis till Liams fina resultat 1 KV 2 KK m HP GRATTIS

även Grattis till Stina och Candy som fick en 1 KV men tyvärr sluta det där men hoppas på bättre lycka nästa gång.

Ja nu är man lite mör, har tagit ett långt bad (10min) för att varva ner lite, Cherokee orka inte mer än att komma in genom dörren för att lägga sig på golvet och snarka, en tuff helg för honom oxå.

Vill även tacka Gela för att hon bada Cherokee till mig TACK (puss & Kram)

och ett stort Tack till cattis för kakor och kaffe och för att hon tog en extra runda förbi Malmö och lämna av mig & Cherokee :-)


så gott folk nu ska jag förbereda lite inför i morgon


bilder kommer inom kort......


kram Evelina & Cherokee

Av evelina svantesson - 13 maj 2009 23:33

så nu är jag smått irriterad pappa har en bärbar data och på ngt sätt så kommer jag åt ngn knapp som tar bort allt jag skrivit så tredje gången gillt får jag hoppas!!!!

Har arbetet ett långpass vilket innebär att barnen har avrit länge på dagis men det klarar dem galant!

I dag är jag barn/hus/hund vakt hos pappa och Bettan mest hundvakt, eftersom mina brödrar börjar bli stora och klarar sig själv, Lucas är 15 och Anton 14 och de är så goa :-)

Max älskar att busa med dem och de tycker desamma  :-) Maya tycker alla är hemska och det får dem veta hehe "arga minen"

Barnen somna ganska fort i kväll eftersom de hade ätit kv mat på dagis.

I dag gjorde jag Mozzarella a`la TOMMY och det är så gott och man kan inte misslyckas och de uppskattade den även här!

Cherokee har varit ute i trädgårdden hela kvällen springer och dansar för deras golden, visar upp sig och bjuder upp till lek, Cherokee är en liten pajas  med mkt energi den energin skulle han haft på utställning..... hehe

Även pratat med Stina och hon har badat hundar hela dagen, ringer till henne i morgon ang utställningar osv.

nu känner jag mig skönt trött, vi  började titta på en film men fick avbryta eftersom den varar i nästan 3 timmar, Australia verka vara jätte bra.


kram Evelina & Cherokee

Av evelina svantesson - 12 maj 2009 13:00

I dag är jag pigg & glad  och känner mig fortfarande lite sprallig av glädje :-)

Har i stort sätt inte gjort så mkt, har precis varit ute med Cherokee och vi träna lite kontakt övningar samt mkt lek :-)

Börjar denna veckan med att träna tofs jag är road cherokee bara går med på det !!

På lördag är det Utställning i Hässleholm och det ska bli super skoj jag ser fram emot detta :-) förutom att jag börjar arbeta kl 15:00 men det ordnar sig säkert.

Jag är lite smått nervös men det är bara att köra på så får vi se hur det går för oss.

Barnen ska jag hämta klockan tre sedan hade jag tänkt att vi ska vara ute i det fina vädret strålande sol :-)

 Blir även i dag barnens favvis rätt spagetti & köttfärssås, Max brukar hjälpa mig att röra i spagetti Maya hjälper mig med att hälla ut Cherokees vattenskål- att jag aldrig lär mig STÄLL upp den!

Nu i helgen så har Max lekt med Patricia och det har gått jätte bra, på dopet var max lite grinig i kyrkan men sedan på mottagningen såg man dom knappt då var dom i lekrummet och lekte affär/häst skola!!??

ja dom kan hitta på men dom är världens sötaste tillsammans :-)



Ovido - Quiz & Flashcards