Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

valborg vad är denna dag till för????

Av evelina svantesson - 1 maj 2009 09:01

Hejsan


i går arbetade jag som jag nämnt tidigare, vi skulle på kvällen vandra in till Stads parken i Trelleborg för att titta på Maj bålet.

Det var lagom med folk men där var en människa som utmärkte sig lite mer än alla andra!!

Han var väldigt berusad, när mans kören börjar sin sång, så ställer denna man sig upp på bänkarna och börjar räcka finger skriker massor av fula saker, ja vissa ord har jag nog aldrig själv tagit i min mun ......

alla tittar på honom någon enstaka vågar säga till honom.

Jag kände väll att det var inte riktigt min uppgift att öppna munnen så jag teg.

Till slut blir denna man väldigt hot full efter 20 min skrikande, då han drämmer till sin fru och puttar ner henne på marken......

då får jag NOG....

Jag blir så fruktansvärt upprörd när jag ser sådant USCH

Jag går bort en bit och ringer till polisen, de är rätt så nonchalanta och frågar om det verkligen är så akut??

 I a f polisen kommer efter ca 15 min då de tar med sig mannen bort från folk samlingen och klappar han på axeln och ber han gå till en annan park!!!!?????

Och sen då?

Nog om detta I dag har jag tvätt tid men jag tar min tvätt och åker till pappa och tvättar där i stället, ska utgå från min pappa denna helg eftersom han är i Göteborg och behöver hjälp med sina vovvar.


Kram Evelina & Cherokee


 
 
Gela

Gela

1 maj 2009 10:44

Fy vad obehagligt när sådant händer. Bra du ringde polis! Synd de är så nonchalanta... som om guben blev mindre full i en annan park ?
EY blir en trea ledig ovanför oss i september...om ni inte skulle flytta till skogen....? *please* ?

http://www.3monster.dinstudio.se

 
Ingen bild

Stina

2 maj 2009 11:20

Alltid tråkigt när någon förstör för andra, tycker att du gjorde rätt.
Vad menar Gela med flytta till skogen????
Eller det är en önskan om SMÅLAND??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelina svantesson - 27 augusti 2009 13:11

Hejsan alla glada..... nu har vi varit på en underbar semester med nära och kära..... Max och Maya älskade det, skara var väll det som de uppskattade mest :-) som alltid på sommrarna så är det väldigt hektiskt och det är svårta tt hinna med alla som ...

Av evelina svantesson - 26 juli 2009 12:09

Ja ni allihopa det är alltid lätt att gnälla på andra att de inte sköter sin blogg och skriver flitigt! men se här det är evigheter sedan jag sj skrev...... oops! Nu har det hänt så mkt så jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag har arbetat hela...

Av evelina svantesson - 14 juli 2009 09:34

I dag fyller Max 5 år, tiden har gott väldigt fort men så brukar man tycka :-) Vi ska ha ett litet kalas ute i det fria hahah med filtar och ballonger, och med god mat. Meny: Al`a Max special...... Max ska få en cykel av oss, frågar man honom så ska ...

Av evelina svantesson - 5 juli 2009 12:19

Internet och tv fungerar men inte våran hemtelegon varför? jo i fredags när jag kom hem hade jag fått ett brev från com hem, en obetald räkning i Januari hm...... Januari och varför skulle de vänta ett halvår innan de stänger av telefonen och varför ...

Av evelina svantesson - 4 juli 2009 16:55

Vilka härliga dagar med sol & bad, ungarna bara älskar det :-) har varit och badat sen 10 i morse. Max han är så brun det är så vackert, han har fått färg fast jag springer och smörjer och smörjer och likadant på Maya. Nu ska vi grilla det bara hör t...

Ovido - Quiz & Flashcards